Siirry pääsisältöön

jos luulet asuvasi perussiistissä kämpässä, olet väärässä

Ainakin minä olin. Paljastetaanpa miksi pitää tällä viikolla siivota, astetta paremmin. Ja miksi otin mm.siivous ja järjestelylomaa töistä. Lapsukainen pääsee ripille lauantaina ja järjestämme pirskeet tietty meillä kotona. Juhlien järjestely ajatustasolla on aloitettu jo vuosi sitten, onneksi. Apuvoimat ilmoittautuivat jo silloin. Etukäteen jätti-iso kiitos heille! <3

En saa stressiä tarjoiluista, ne olen funtsinut riittävän ajoissa ja niihin saan ostettua ja tarjottua apua. Ja ehdin toki jotain tehdä ihan itsekin. Astiatkin järjestyvät. Mutta kaiken tämän organisoinnin lisäksi, johon tietty kuuluu monenmoista juhliin kuuluvaa juttua, jonkun pitäisi siivotakin ja se joku olen minä, tietty koska olen (myös) sitä varten lomalla. :)

Okei maanantaina aloitin ja vielä 2 päivää aikaa, siis sen kaiken muun lomassa. Ja mitä ei ehdi, ei tarvitse tehdä on ajatuksenani. Mutta luulo, että meillä olisi ihan perussiistiä oli erinomaisen väärä.
Myönnetään, emme ole sitä tyyppiä mieheni kanssa, jotka jynssäävät hammasharjalla kaakeleiden välejä joka viikko. Mutta ei nyt läävässäkään elellä ;-)

Ja okei nyt olen siivonnut hyvin asunnon sisäänkäynnin, siis ulkoa. Siitä mistä vieraat tulevat. Pessyt ja jynssännyt vessat, kylppärin ja saunan lattian. Miksi saunan lattian, kysyy joku? No, ei kai sitä nyt jätetä likaiseksi jos kylppärin lattia pestään? Haloo! Ja kertaalleen erityisen hyvin imuroinut koko asunnon.

Vielä pitää jynssätä keittiö ja pestä kaikki lattiat, pyyhkiä kaikki sisäovet, tunkea ylimääräiset kamat jonnekin, järjestää istumapaikkoja jne.jne. ja sitten se on siinä.

Naurettiin tytön kanssa tänään autossa matkalla rippimekko- jne. ostoksille. Että tää jynssäys ja valmistelu ei ole MITÄÄN siihen verrattuna mitä on sitten neljän vuoden kulttua kun on hänen yo-juhlansa ;-) Onneksi, onneksi asumme sitten omakotitalossa. Onneksi. Ja saattaa olla jotta ostan sitten juhlasiivouksen broidini siivousfirmasta. Kun kerran sellainenkin olisi, ihan suvussa.

Mut hei, juhlat tulossa, jee! Niin ihanaa. Tyttärelle löydettiin kaunis mekko. Mulla on hyvä mekko ja ihanat kengät. Juhlat!

Last but not least: Kaiken muun shoppailun lomassa tänään, vihdoin ostin nämä kauan himoitut jutut itselleni ->

 
Vähänkö testaan heti kun kerkeän. Ja pojalle nämä päheet Conssit, noi siivet on Tukholmasta aiemmin shopattu.

Kommentit