Siirry pääsisältöön

sadepäivän ratoksi

Voihan, olen taas kotona. Tosin kuitenkin vasta toista päivää ja jep olen itse ihan terve. Jalkani mun (joko olette kyllästynyt mun oikeaan jalkaan, minä olen tai siis siitä jauhamiseen) paranee kohinalla. Wuhuu!
Nuorimmainen lapsi on kipeä, mutta eiköhän huomenna jo vääntäydytä eskarille ja minä saan siellä todennäköisesti elämäni viimeisen eskari (=päiväkoti) äitienpäiväkahvituksen. Höh.
Niin, lapset kasvaa.
Totta puhuen olen ne äitienpäivä ja aikas monet isänpäiväkahvitkin (aikanaan tuurannut iskääkin) päiväkodeissa jo saanut - aika siirtyä elämässä eteenpäin :) Toisaalta jos vaan saan - voisin mennä joskus kun siskoni tai jopa oma esikoiseni aikanaan saapi lapsia, heitä joskus äitienpäiväkahveille tuuraamaan. Ilmoittaudun jo nyt! Niisk, mutta tämä tapahtuma on erityisen tärkeä. Kyllä.

Lapsi on nyt sillä ovelalla tavalla sairaana, että itse tekisi mieli mennä töihin. Puolikuntoinen ns., mutta ei päiväkotikuntoinen.
Olen puolipäivää hoitanut työasioita s.postilla ja että hermostuttaa. Siellä olisin hommat jo tehnyt.
Toisaalta, tässä voi treenata sitä tärkeää asiaa, että elämä pyörii ilman sinuakin ja jos ei pyöri sumpli se pyörimään.

Olen ehtinyt myös lukea ihanaa John Irvingiä, nyt menossa 'Minä olen monta'. Aluksi hieman
karsastin niin ilmiselvää homokuvausta (tai en sitä mutta niitä piip-kohtauksia), sittemmin olen vaan herkistynyt ja melkein itkettää. Hieno kirja. Suosittelen. Irvingmäiseen tapaan kirja käynnistyy vasta tuonnempana. Kun olen tuon kohta lukenut pääsen käsiksi (jos aikaa riittää ennen kesälomaa) Donna Tartin 'Tikliin'. Niin odotan. Mutta hmmm....koulun harjoitustehtävä pitää palauttaa 9 pvän päästä.

Ja vielä, illalla pääsen katsomaan tyttären teatteriharrastuksen 3.vuosikurssin loppuesitystä. Shakespearea tällä kertaa. Tosin tyttö oli itse sitä mieltä, että odotettavissa hyvin sekava esitys (koska otteita/lyhennelmä eräästä näytelmästä). Noo, pääasia on hieno harrastus.

Koska pääsen fillaroimaan - huomenna? lauantaina? sunnuntaina?
Lauantaina aioin valvoa euroviisut ja su aamupäivällä pitää olla jo lapsen ripari-infossa. Mun unentarpeella, tulee väsyttämään.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

moodit

Mun pää on näemmä kehittynyt sillä tavoin, että jos maanantaimoodia ei koe maanantaina sen kokee perjantaina. Saanko kiitos (arki)viikon ilman mitään ihme angstipäiviä? En näemmä - taitaa kuulua mun repertuaariin. Jostain lehdestä luin, että monella (?) muullakin on moodit (engl.moods) pinnassa kerran arkiviikkoon ja silti on ihan hyvä ja tyydyttävä arki (voiko lehtiin luottaa?) Olen kuitenkin samaa mieltä, pidän elämästäni, vaikka haaveilenkin aina ajoittain kaikenlaisista hyppäämisistä tuntemattomaan (haaveita pitää olla, muutoin olen kuollut). Tänäänpä viimeksi töissä kun neuvoin erästä naista työjutuissa, hän kysyi miten olen päätynyt tuonne töihin ja varsinkin noihin tehtäviini, joita teen (suhteellisen monipuolinen, eikä lainkaan tylsä työ). Kerroin ja hän oli aidon kiinnostunut ja utelias. Mä vaan huokailin, että hän on kuitenkin arkeologi (mun lapsuuden toiveammatti). Hauskaa, koska taas tajusin kuinka olen luovinut ja tehnyt töitä paljon tämän homman eteen, eikä loppua taida n

kalliolle kukkulalle juoksen minä....

Trailrunning , my darlings, sai mun pohkeet pitkästä aikaa (sitten vuosiin) tukkoon ja paukkumaan. On se sen verran raskasta puuhaa, tuo metsässä, kallioilla, poluilla, pöpeliköissä ryysäily. Ja aivan mahtavaa :) Turhat työperäiset patoutumatkin häipyi hus takaviistoon ja pää oli taas joustava metsähaipakan jälkeen. Koivet kyllä huusivat apua, jonka saivat eilisessä erittäin venyttävässä joogasessiossa.   Olenko ehtinyt yhtään täällä kehuskella, että mun pääseisonta on kehittynyt jopa huimasti? En varmaankaan ole kehdannut, mutta se on. 'Onpa kaunis täysin pysty ja kapea asento', sanoi opekin. Hallitusti ja hillitysti tulen alaskin. Silti on matkaa ja opittavaa siinäkin vielä - niin kuin joogassa aina on. Kropan loputonta haastamista. Superlaji, jossa ei ole koskaan valmis. Pidän siitä ideasta.  Noistakin syistä elämä ihan vaan hymyilee tänään. Mukavahko poikkeustyöpäivä tänään ja aivan mun entisten kotikulmien liepeillä stadissa. Tuli ikävä sinne ja siihen osaan Helsinkiä

fyssarireissua ja buranaa

Joillekin tuli mieluinen jytky, mulle ei - tuli akuutti niska-hartiakipu. Oikeastaan koko oikeanpuoleinen osa selästä oli tulessa (lievä ilmaisu). Ja on pirun himputin kipeä vieläkin (7-vuotias lukee tässä vieressä mitä kirjoitan...). Toimistotyöperäiset vaivat alkavat ilmeisesti ilmaantua tässä vaiheessa ikää rytinällä vai mitä tämä on? Hartian seutu on varoitellut koko vuoden, pysynyt kurissa joogalla ja hieronnoilla, mutta viime viikon jooga laukaisi poltteen ja tuskan, jonka näemmä viimeistelin taloyhtiön talkoilla lauantaina lopullisesti. Niska-hartiat irtisanoutuivat yhteistyöstä ja matka fysioterapeutille (oli muuten elämäni eka (oma) fysioterapeuttikäynti)  ja muutaman päivän sairikselle kipulääkkeineen alkoi. Siis sairaslomalle sen takia, että tekee päätetyötä? Buranaa naamaan, jotta voi olla ja tämä sen takia, että tekee töitä? Iso kirosana. Monta isoa sellaista. En voi hyväksyä! En ole satuttanut itseäni vaan tämä on nimenomaan duuniperäistä jumituksen kasaantumista, jok